zondag 26 april 2009

Mexico vakantie

Mijn reis naar Mexico was al slecht begonnen:ze waren me vergeten te komen halen:Gevolg er kwam een taxi , 40min met taxi ,en daar stond dan de shuttle te wachten.Zaterdag hier rond 17uin San cristobal de las casas aangekomen.
De volgende dag liep ook al in het honderd. ik had geboekt voor een uitstap naar Palenque.Die was om 6u30 smorgens , geen bus te zien. Was het uur hier wel anders zeker, twas al 7u30.Ik wist van niks , dus mijn bus was weg.Ben dan boos vertrokken naar het reisagentschap , maar gelukkig een andere excursie kunnen verplaatsen.Vandaag naar de markt in Chamula geweest en kerk bezocht, geen stoelen enkel gras op de grond met kaarsen en mensen die op de grond zitten cola te drinken: de kaarsen zijn bedoeld als tortillas voor god - god is gelijk aan dios.
Daarna naar zinacatan , een ruine van een kerk bezocht , en een huisje waar ze weven.
Normaal gezien als alles goed verloopt ga ik morgen naar Palenque.
AAngezien internet gratis is hier in mijn hostal kan ik er eens lekker van profiteren:
jammer genoeg mijn stekker niet mee om de fotos op te zetten , volgen dus later, het regenseizoen is hier volop begonnen, valt met bakken uit de lucht.

2 opmerkingen:

  1. hey, oh oh leuk in San Cristobal! Als je nog even tijd hebt daar...moet je zeker gaan naar lagunas de montebello (aan de grens met guatemala) en naar Agua Azul (tussen san cristobal en palenque). Twee heel mooie plaatsen! groetjes uit de Filippijnen!

    BeantwoordenVerwijderen