zaterdag 21 maart 2009

Panoramish zicht over Xela




Hallo ex Zwitserse werknemers, ja ook hier in Guatemala heb ik een Zwitsers restaurant gevonden.Want het enige dat ik hier niet zo mag in Guatemala is het eten. Tortillas is rubber voor mij , en guacamole en spinazie hier lust ik ook niet. Ben altijd blij als er rijst is want dit is ongeveer het enige wat ik hier mag. Het enige voordeel is dat ik al 5kilo kwijt ben.Dus vandaag zaterdag eens een rustige dag.Deze ochtend naar Zunil geweest om een vulkanisch bad te nemen, gevolg al mijn zonnebruin is bijna weg.Deze week was het hier echt koud ,vandaag de eerste dag terug zon.Heb genoten van de lekkere raclette , jammer dat Zwitserland zo duur is, maar hier zijn de berger nog gigantischer.Xela is omringd door 10 vulkanen.

Morgen, zondag ga ik een halve dag excursie doen, vrij duur vandaar een rustig weekend , morgen rotsen gaan beklimmen op de wanden van de vulkaan cerrro quemado.

Deze week rustig op stage , alles gaat hier trager voorruit dan in Belgie , en Guatemalteken zijn alles behalve stipt, ze zullen hier geen stress hebben.

4 opmerkingen:

  1. Yoehw Sylvië!
    Hier in Cebu (de Filippijnen) hebben we net uw blog eens goed doorgenomen. Het valt precies goed mee daar! Nice!
    Alleen snappen we niet goed waarom de tortillas niet lekker zijn? Zijn ze anders als in België? Wij krijgen hier alvast 3x per dag rijst, maar we proberen het stiekem te beperken tot 1x.
    Nog veel plezier daar!
    Ayo ayo
    Marga, Sarah en Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Sylvie,

    spijtig dat je guacamole niet lust, maar avocado in plakjes met een klein betje peper of avocado-salade is ook lekker en gezond. En 5 kg minder en zo een mooie kleur is prachtig.

    Groetjes uit het niet te warme Kortrijk

    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ela!

    zo zalig dat er daar uitziet? Wil je niet wisselen? Harelbeke is ook sjiek hoor....
    Neen, geniet maar en schrijf maar veel op je blog : tis leuk om jouw streek van Guatemala wat beter te leren kennen. Zo 'reis' ik ook beetje mee in mijn hoofd weliswaar maar soit.
    deda,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tortillas zijn hier ronde dingen van mais , in wit geel en groen smaakt als rubber.
    nee stef als het van mij afhangt zou ik in Guate blijven

    BeantwoordenVerwijderen