zondag 1 februari 2009

Za.31jan Busreis-zo1feb

Om 5.30u opstaan om om 8u de bus te nemen.In het busstation moet je langs een soort douane gaan om op de bus te mogen.Alles oke gelukkig.
De busreis duurt zo een 5u naar xela.
Na 2u hadden we een stop para hacer pipi.Onmiddellijk kwamen er kinderen van een jaar of 6-7 mnaar ons om aardbeien te verkopen.Ze waren schattig met hum typische klederdracht ,maar anderszijds ook heel zielig.
De busreis ging terug verder ,en hoe verder je reed,hoe armer ,hoe meer slecht er het aan toe ging.
Dit had ik niet gezien in mijn reisgidsen.Zelfgemaakte krotwoningen.Mensen wonen er heel afgelegen in de bergen.Op straat zie je veel maya vrouwen met een kraampje .Mannen lopen er dan rond met eem stapel houtblokken op hun rug.Langs de weg zie je veel straathonden en hier en daar een dood dier.Paarden en koeien zijn fel uitgemergeld.
Niets is zoals in de boekjes.Mensen zijn er heel vriendelijk maar totaal niet opdringerig.
Aangekomen in xela ,stond er een taxi met een borje sylvie de Belgica.
We reden naar het gastgezin ,een gezin ,mensen van rond de 50jaar met 3kinderen en een hond die me wakker maakt.
Wc papier moet in de vuilnisbak.
Wc en douche zijn buiten op de koer.
Vandaag moet ik verhuizen van kamer want een andere student is langer gebleven.
Er kunnen tot 3studenten zitten.
Al buikpijn gehad na het eten van een soort rijst op een blad.
Zo nu moet ik gaan eten , deze namiddag naar de markt.elke maand eenmaal grote markt.
Morgen begint mijn eerste prive les voor 2weken ,vqn 8-13u les.
Deze ochtend met Josan ,de stagebegeleidster een stadswandeling gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten