zaterdag 20 maart 2010

bevallen

Eindelijk terug thuis ,
na het bezoek dinsdag 16maart aan de gynecologe ben ik met spoed moeten binnen gaan.
Het was dus toch vruchtwater dat ik aan het verliezen was en geen urine.
Jammer genoeg naar een ander hospitaal moeten gaan , aangezien ze de apparatuur niet hebben voor vroeggeboorten waar ik normaal zou bevallen.
Het enige nadeel daar is dat de man niet bij de geboorte mag zijn.

tegen 17u waren we in de kliniek , en
daar hebben ze met 4 keizersnede gedaan ,

maar ze hebben wellicht 20keer moeten prikken voor ze vonden waar de ruggeprik moest zijn,
om 20.05min is de baby geboren , en ja het is een jongetje.

Hij werd onmiddelijk naar het verdiep hoog risico gebracht.
Hij is dus bijna 5weken te vroeg geboren

Maar woog 2kg500 en 49cm groot.

De eerste dag waren zijn longetjes nog niet goed ontwikkeld ,
en heeft 2dagen via een buisje gegeten.
Daarna was het het andere probleem de baby begon geel te zien ,
nu zijn ze nog een 2de test aan het doen voor de bloedgroep , aangezien ik negatief ben.
Hij ligt nu sinds gisteren onder de lamp.
ik Ben vandaag thuisgekomen ,normaal is het maar 2nachten ziekenhuis met keizersnede, maar aangezien mijn bloeddruk te hoog was moest ik blijven.

We zijn dus alleen thuis gekomen , donderdag pas onze baby voor het eerst gezien , en vrijdagavond voor het eerst 2min mogen vastnemen.
Heel strenge regels in het ziekenhuis.

De eerste dag bij keizersnede moet je plat liggen , en plaatsen ze een sonde,
de 2de dag om 5.45u wordt iedereen uit zijn bed gehaald en moet wandelen heel pijnlijk na de operatie ,
de wcs zijn heel vuil , was het vreselijkst ,

in het ziekenhuis moet iedereen zijn eigen handdoeken , wc papier , bestek , maandverbanden, meehebben .

er zijn totaal 2wc 's voor ongeveer een 50 tal vrouwen .en 3douches .
Wij sliepen met 4 op 1kamer , sosm ook met 8.
de baby wordt indien gezond direct in het bed bij de mama gelegd.
na een keizersnede lijkt me dat toch zwaar.

Onze baby is aan de beterhand , en mag misschien ten vroegste morgen naar huis komen , of een der deze dagen ,
fotos mag je er niet nemen , dus heb nog geen foto van onze babyboy.

kan je alleen zeggen dat hij veel meer op mij lijkt , maar dan magerder.

En de naam verklappen we wanneer hij thuiskomt en fotos kunnen nemen.

2 opmerkingen:

  1. amai amai, kweet niet wat ik moeten.
    dikke proficiat met je babyzoon en ik duim dat hij zo snel mogelijk naar huis mag komen!!!
    en ben natuurlijk heel curieus voor een fotootje hé!!
    dikke knuffel en hou je goed hé!
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol ik weet de naam al op je facebook heeft stefanie b hem al verklapt tis ne schoon naam .. kheb je pa gebeld gisteren om te vragen hoe het met u was.. oh meiske.. wat een gesprek hebben we gehad.. hij mist u ze... mo ale piept ne keer als je op msn bent .. e kunnen we ne keer klappen. nog gefeliciteerd en sterkte .. je zal hem wel missen .. khoop dat tie rap thuis mag zijn

    BeantwoordenVerwijderen